Tipy na proteinová jídla do ketodiety

Tipy na proteinová jídla do ketodiety
Vyvážený jídelníček s dostatečným množstvím živin je základním předpokladem pro úspěšné hubnutí. Vyplatí se sledovat zejména poměr třech hlavních makroživin, kterými jsou sacharidy, tuky a proteiny. Klíčové jsou zejména proteiny, jejichž dostatek je důležitý pro správný vývoj svalové hmoty a celou řadu dalších důležitých procesů.

Jak splnit denní dávku bílkovin?

Bílkoviny mají nízký glykemický index a velmi dobrou sytivou schopnost. Z toho důvodu by v každém jídle měla být část bílkovin, protože díky tomu snížíte riziko brzkého hladu. Vyvážené jídlo s bílkovinami pomáhá i potlačovat chutě na sladké a nevhodné potraviny. Doporučená denní dávka bílkovin pro dospělého člověka se pohybuje kolem 1 gramu na 1 kilogram tělesné váhy. Část z tohoto množství je vhodné doplnit již po ránu. S tím pomohou například proteinové omelety.


Proteinové drinky

Nemáte každý den čas na přípravu proteinových jídel, ale přesto chcete splnit stanovené denní množství bílkovin. Výrazným usnadněním jsou proteinové koktejly. Jejich umíchání zabere jen několik málo minut a jsou perfektní variantou svačiny po tréninku, jídla na cestách i při časové tísni. Složení je nabité kvalitními bílkovinami s pestrým aminokyselinovým spektrem, aby tělo dostalo vše potřebné.


Nezapomínejte i na vitamíny a minerály

Kromě bílkovin nesmíte zapomínat i na jiné živiny, jako jsou vitamíny a minerály. Kvalitní doplňky stravy mohou obsahovat nejrůznější přídavky právě v podobě cenných mikronutrientů. Základem však je vyvážený a pestrý jídelníček. Pro efektivní hubnutí je důležité objevovat nové zdravé potraviny, které vám budou chutnat. V rámci doplnění bílkovin jsou ideální nejrůznější druhy mas, ryb, ale například i luštěniny. Svá oblíbená jídla se snažte střídat, ať máte dostatek všech potřebných živin.


KP
Foto: Ketodiet