5 zajímavých surovin, které vám zlepší imunitu

5 zajímavých surovin, které vám zlepší imunitu
Přemýšlíte stále, čím vším si můžete zlepšit svou imunitu? Zkuste třeba vsadit na netradiční produkty v podobě chutných plodů. Tělo určitě zareaguje pozitivně a dostane novou vlnu energie.

1. Physalis

Mochyně Peruánská obsahuje vitamíny skupiny B, především thiamin - B1, riboflavin - B2 a niacin - B3, vitamín C i provitamin A. Z minerálních látek především železo, fosfor a vápník. Zlepšuje látkovou výměnu, odstraňuje kyselinu močovou a odpadní látky. Používá se při revmatismu, nedostatečnosti ledvin i dně, nebo jako prevence při vytváření močových kamenů. Působí protizánětlivě, silně antioxidačně a pozitivně ovlivňuje imunitní systém.
 

2. Durian

Durian je nutričně hodnotné ovoce. Obsahuje 25 % cukrů, vitamín C, A, B6, riboflavin a niacin. Dále pak železo nezbytné pro krvetvorbu a správné fungování svalů. Vápník jako výživu kostí a zubů. Hořčík proti únavě a pro podporu srdce. Niacin reguluje krevní cukr, udržuje zdravou pokožku, upravuje zažívání, nervový systém, mírní podráždění a přináší spánek. Riboflavin mírní bolesti hlavy, migrény a doporučuje se při nervových i jaterních onemocněních. Posiluje imunitní systém.


3. Artyčok

Pro detoxikaci těla, nejlepší zelenina. Artyčok působí na játra, největší čističku těla i na vylučovací systém a ledviny. Při cukrovce snižuje hladinu cukru v krvi, snižuje cholesterol, zlepšuje trávení i látkovou výměnu. Vláknina napomáhá hubnutí. Snižuje hladinu cholesterolu, odstraňuje zažívací poruchy a působí protizánětlivě. Vhodný při cirhóze, protože obsahuje mimořádně biologicky cennou látku cynarin. Ten se podílí i na vylučování žluči a působí proti vzniku žlučníkových kamenů.


4. Pitahaya

Svým vyšším obsahem vitamínu C posílí imunitní systém. Obsahuje vlákninu, vápník, draslík, železo, fosfor, sodík a vitamíny skupiny B. Chrání tělo před působením volných radikálů, je prevencí před rakovinou, zlepšuje peristaltiku střev, pomáhá s nespavostí a zlepšuje koncentraci. Na Tchaj-wanu používají diabetici dužinu tohoto dračího ovoce místo rýže. V Asii se zase pitaya používá jako účinný lék při průjmových onemocněních.


5. Papaya

Obsahuje hlavně vápník, železo, hořčík, fosfor, draslík, sodík, zinek, mangan, měď, selen, nebo třeba omega 3, omega 6 mastné nenasycené kyseliny. Dále pak vitamíny A, B, C, E, K, lutein, cholin, betakaroten, kyselinu listovou a pantotenovou i vlákninu. Detoxikuje tělo, posiluje imunitu, normalizuje hladinu cukru v krvi, snižuje cholesterol, je prevencí před kardiovaskulárními chorobami, působí proti stárnutí, podporuje hojení ran. Má silné antiseptické účinky a odvodňuje.


Ovoce, zelenina i dárkové koše

Dárkové koše plné zdravých vitamínů a sladké chuti mohou být dováženy do restaurací i na pracoviště. Stejně tak je možné do gastronomických zařízení dovážet i čerstvé šťávy, krájené a předpřipravené produkty a saláty v podobě zeleniny a ovoce do kanceláře a na různá pracoviště. Právě ovoce a zelenina musí být základem našeho jídelníčku.

KP
Foto: Pixabay
23. 10. 2018