zapomenuté heslo

Procvičujte ty správné svaly

Procvičujte ty správné svaly
Nějakou formou inkontinence je v Čechách postiženo až 15% populace. Ohroženy jsou všechny věkové skupiny, ale nejrozšířenější je tento problém u žen přes padesát let věku. Odborníci přitom rozlišují několik typů inkontinence, nejčastější z nich je stresová. Dobrou zprávou je, že se dá poměrně úspěšně odstranit.

 Při stresové inkontinenci dochází k nechtěnému unikání moči z dolních močových cest při zvýšeném nitrobřišním tlaku například při kýchání, kašlání, smíchu, při prudším pohybu, běhu, zvedání břemen apod. Za normálních okolností jsou krček močového měchýře a močová trubice podpírány svaly pánevního dna a uzavírací tlak v močové trubici převyšuje tlak v močovém měchýři. Je nejčastější formou inkontinence moči u žen a je léčitelná. Zaslouží si zvláštní pozornost, protože jí v důsledku odlišných anatomických a fyziologických poměrů trpí téměř výhradně ženy. 

 

Posilujte svaly pánevního dna!

Základem odstranění tohoto problému je posilování pánevního dna pomocí Kegelových cviků. Je třeba si uvědomit, které svaly třeba procvičovat a s tréninkem nepřestat. Svaly totiž ztratí pružnost. Představte si, že musíte potlačit nutkání na močení - vtáhněte svaly kolem vyústění močové trubice, konečníku a pochvy dovnitř. Tím aktivujete svaly, které chcete procvičit. Cvičení je velmi jednoduché. Svaly aktivně napínejte a vědomě uvolňujte. Vtáhněte svaly do sebe a vydržte 10 sekund, pak si 15 sekund odpočiňte. Opět vtáhněte, zastavte se, ale svaly neuvolňujte, více vtáhněte, a tak pokračujte až do maximálního stažení. Pak se uvolněte a chvíli si odpočiňte - a maximálně "vytlačte ven". Jednotlivé cviky cvičte cca ve třech sériích po 15-20 opakováních asi 4x denně. Čím déle svalstvo udržíte, tím bude mít cvičení větší efekt. Můžete cvičit v různých polohách - v sedě, u počítače, ve stoje při čekání na autobus, vleže a po probuzení se nebo před spaním. Můžete cvičit jen jeden z cviků nebo si v průběhu dne procvičit více variant. Vše záleží jen na vaší náladě a kondici. Nemusíte mít obavy, nikdo nic nepozná.

Návod ke cvičení a seznam cviků najdete mj. na stránkách www.incovenal.eu.

Neodsouvejte problém s únikem moči do pozadí, nepřestávejte aktivně žít, smát se, kýchat a kašlat, svěřte se s problémem odborníkovi a zbavte se tak nepříjemného a omezujícího tabu.

 

Připravila: Zuzana
Foto: iStock
15. 9. 2014



hodnotit 1 2 3 4 5

Mohlo by Vás zajímat


Přidej komentář

Rewrite letters from the image.
Musíte se nejprve přihlásit formulářem vpravo nahoře či zaregistrovat

Soutěž




Energie dne

vlk
VLK - země


Doporučujeme



Poslední drby

Dagmar
Medicína
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda někdo ví, na co je dobré lněné semínko. Děkuji
suzhz
výhra vína Kořínek
Dobrý den, chci se zeptat výherců vína Kořínek, zda obdrželi výhru ?

drbárna...

Poslední rady

Čínská medicína
Polyp na děloze

Dobrý den, obracím se na Vás o radu jaký preparát zvolit na polyp na děloze,který mi způsobuje nepravidelný...

Čínská medicína
Čínská medicína a...

Dobrý večer, jsem začátečník v čínské medicíně a ráda bych Vás poprosila o radu. Mému dědečkovi jsem chtěla...


poradna...

Reklama

facebook